plan działania

W tych czasach dobry plan jest na wagę złota. Rano Każdy z nas ma idealny pomysł na kolejne godziny pracy. Jednak bardzo często okazuje się że już w południe cały plan poległ w gruzach. Dlaczego tak jest? Dobrze że zarządzanie czasem przyda się nie tylko właścicielom zmysłów, ale również zwykłemu pracownikowi wykonującemu pracę na zasadach umowy o pracę, czyli tak zwanego etatowca. Na co warto jest zwrócić uwagę, kiedy wieczorem robimy sobie listę zadań do zrobienia na kolejny dzień? O to 5 przydatnych wskazówek, na temat organizacji czasu zebranych z artykułu Khe Hy na Quartz. 

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/plan-dnia/

Plan dnia – 5 przydatnych wskazówek dla lepszej organizacji czasu

Khe Hy podaję pięć wskazówek, które pomogą każdemu z nas radzić sobie z wyzwaniami, które sobie stawiamy.

1. Wybierz odpowiednią pracę

Chodzi tutaj o to, żeby podzielić kartkę na cztery części. W lewym górnym kwadracie zapisujemy zadania, które są ważne, lecz niezbyt pilne. W prawym dolnym zapisujemy rzeczy nieważne i niepilne. Sprawy ważne oraz niepilne umieszczamy w prawym górnym kwadrancie, rzeczy niecierpiące zwłoki, chodź nieważne zapiszemy w prawym dolnym kwadracie. Natomiast rzeczy najważniejsze zapisujemy W lewym górnym rogu. Są one najważniejsze i to na nich powinniśmy się skupić.

2. Zablokuj sporą część czasu na pilną pracę

W obecnych czasach Jesteśmy notorycznie rozpraszanie i przez smartfony oraz inne urządzenia elektryczne. Badania wykazują, że sporo z nas potrafi zerknąć w telefon nawet 150 razy dziennie. Tracimy przez to zdolność do kreatywnego i jasnego myślenia, a dodatkowo tracimy sporą ilość czasu przeglądając nieistotne rzeczy. Najlepszym rozwiązaniem jest pilna praca, czyli praca przez dłuższy czas, na zrealizowanie najważniejszego zadania.

3. Uważaj na spotkania

Okazuje się że spotkania w bardzo dużym stopniu zabierają nam czas oraz energię potrzebną do wykonania naszej pracy. Nawet godziny narada, z której niewiele możemy wynieść może zrujnować cały dzień na przemyślenia i plan. Starajmy się więc wystrzegać spotkań, a jeśli już uczestniczyć w tych konkretnych i szybkich. 

4. Skorzystaj z zasobów Twojej energii

Jak powinna wyglądać idealna organizacja czasu? To nie ma większego znaczenia. Najważniejsze jest to, aby pamiętać o zasobie, który jest kluczowy w tym przypadku. Bardzo często nieuważny wykorzystanie naszych zasobów energii niesie za sobą katastrofalne wyniki. 

5. Zrób to jak najszybciej

W dosłownym znaczeniu jest to rada, aby nie odkładać niczego na później. Staraj się wykonać najtrudniejsze i często najgorsze zadanie na samym początku dnia. Odkładanie czegoś na później, nie sprawi że tego unikniemy. Dopóki nie mamy wystarczająco dużo energii, a nasz plan nie został jeszcze rozbity przez naradę i spotkania, powinniśmy skupić się na tym aby zrealizować najtrudniejsze zadanie w jak najszybszym tempie.

Zobacz też: http://www.dlamojegodziecka.pl/jak-napisac-e-mail/

[Głosów:0    Średnia:0/5]