Programy afiliacyjne: najpopularniejsze modele rozliczeń

Obecnie za sprawą ogólnodostępnych programów afiliacyjnych każdy ma możliwość zarabiania bez wychodzenia z domu. Jeśli chcesz zacząć zarabiać w Internecie, to koniecznie musisz poznać pojęcia związane z modelami rozliczeń za prowadzone kampanie. Dowiedz się co oznaczają skróty: CPL, CPA, CPC czy CPM!
Reklamodawca rozlicza się z wydawcą reklamy, który zarządza kampaniami w jego imieniu bądź bezpośrednio poprzez platformę zakupową, jeśli obsługuje ją samodzielnie. Poniżej krótka charakterystyka najpopularniejszych modeli rozliczeń reklamy w Internecie.

1. CPM (Cost Per Mille)
Model rozliczeń, w którym właściciel strony internetowej – czyli wydawca reklamy – otrzymuje wynagrodzenie na podstawie stawki za 1000 wyświetleń. Nie jest tutaj istotna ilość kliknięć w reklamę. Jedną emisję komunikatu reklamowego rozumie się jako jednorazowe przedstawienie reklamy użytkownikowi. W tym modelu najczęściej chodzi o popularyzacje reklamy w ustalonej grupie odbiorców. System Cost Per Mille jest bardzo znany i jasno precyzuje koszty ponoszone przez reklamodawcę.

2. CPC (Cost Per Click)
Wydawca reklamy zarabia, kiedy użytkownik kliknie w reklamę, tzn. w link z jego źródła. Ten model rozliczeń umożliwia uściślenie kryteriów wyszukiwania, a także otrzymanie danych sprzedażowych. W systemie Cost Per Click można wykupić konkretną ilość kliknięć bądź uiścić opłatę za każde kliknięcie w określonym przedziale czasowym.

3. CPL (Cost Per Lead)
Prowizja jest naliczana za każdy pozyskany lead, czyli za uzyskanie kontaktu do potencjalnego klienta. W tym modelu rozliczeń wydawca reklamy otrzymuje wynagrodzenie, kiedy np. użytkownik wypełnieni formularz rejestracyjny na stronie docelowej lub w inny sposób poda swój adres e-mail lub numer telefonu. Jest to obecnie bardzo popularny sposób rozliczeń stosowany między innymi przez firmy działające w branży telekomunikacyjnej. Korzystają z niego także wszelkiego rodzaju firmy korzystające z narzędzia reklamy, takiego jak newsletter czy też spółki oferujące sprzedaż baz danych do celów marketingowych.

4. CPA (Cost Per Action)
Ten typ rozliczenia jest bardzo podobny do modelu CPL. Różnica polega na tym, że użytkownik nie musi się nigdzie rejestrować, wypełniać formularza i niczego kupować. Musi natomiast wykonać jakąś określoną czynność na stronie reklamodawcy. Owym działaniem może być przykładowo: polubienie strony reklamodawcy na Facebooku, pobranie pliku lub nowej przeglądarki internetowej, zagranie w grę online, przeczytanie artykułu. Więcej informacji uzyskasz, logując się na forum o zarabianiu pieniędzy.

5. CPS (Cost Per Sale) i CPO (Cost Per Order)
Wydawca reklamy otrzymuje prowizję za każdą sprzedaż produktu reklamodawcy na swojej stronie internetowej bądź blogu. Ten sposób rozliczeń zazwyczaj wiąże się z niską efektywnością reklamy, więc model jest równoważony wysokimi prowizjami.

6. Flat fee
Model często jest stosowany w przypadku reklam graficznych i tekstowych, w którym reklamodawca płaci wydawcy określoną stawkę za wyznaczony czas emisji reklamy. Może to być doba, miesiąc, a nawet rok. W ustalonym czasie reklama musi być widoczna na stronie i nie może być rotowana.
Osiągnięcie sukcesu w promocji kampanii reklamowej w Internecie zależy od wielu czynników, w tym także od rodzaju opisanych powyżej metod zakupu reklamy. Jeśli chcemy rozpocząć stawianie pierwszych kroków w tej branży, musimy zarejestrować się w programach partnerskich, których w Internecie jest mnóstwo. Zamiast porywać się na typy rozliczeń z najwyższymi stawkami, swoją przygodę z reklamą najlepiej zacząć od wybrania prostej oferty, której tematyka jest nam bliska, bo wtedy mamy duże szanse na wysoką efektywność.
Więcej informacji o modelach rozliczeń i programach partnerskich na http://make-cash.pl/.
//

http://www.inwestycjawkadry.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]