Temat odnośnie kwestii, o których trzeba pamiętać w trakcie wychowywania dziecka jest tak obszerny, że gdyby podejść do niego ambitnie i chcieć go przedstawić w całości, trzeba by było zużyć chyba cały dostępny na tym świecie papier! Dlatego też, odpowiadając na postawione w tytule niniejszego artykuły pytanie, proponujemy raczej odpowiedź opartą o podejście subiektywne, to znaczy, pewnego rodzaju wewnętrzne przekonanie autora, na jakich rzeczach rzeczywiście warto się skupić i zwyczajnie o nich nie zapomnieć, a które nieodzownie złączone są z rolą rodzica czy prawnego opiekuna dorastającej pociechy.
Przede wszystkim, mówiąc o wieku niemowlęcym, od razu na myśl przychodzą stosowne, kupowane w pewnych sklepach i ze świadomością ich bezpiecznego, przemyślanego stosowania akcesoria dla niemowląt. Jest to cała gama najróżniejszych przedmiotów i gadżetów, tych bardziej, jak i – co tu dużo mówić – mniej potrzebnych, a których cechą wspólną jest wspomaganie rozwoju świeżo co narodzonego dzidziusia. Wyróżniamy tam między innymi takie pod-kategorie jak akcesoria stricte higieniczne, zabawki i gry pobudzające do rozwoju, czy nawet elementy garderoby. Tak czy inaczej, o akcesoriach dla niemowląt zapomnieć nie sposób!
Druga kategoria to nic innego jak zabawki dla dzieci, bo przecież chyba żadna z naszych latorośli nie wyobraża sobie bez nich życia i codziennego funkcjonowania. Każdy z nas ma jakąś ulubioną zabawkę z dzieciństwa, z którą zapewne jest związany emocjonalnie i doskonale pamięta, jak te małe (choć przecież nie zawsze tanie!) rzeczy pobudzały nas do rozwoju, sprawiały frajdę czy koiły wszelkiego rodzaju smutki. Dlatego też trudno, wyliczając rzeczy o których warto pamiętać wychowując dziecko, aby zapomnieć o tak fundamentalnej sprawie, jaką są właśnie zabawki!
Trzecią kategorią przedmiotów, o której również zdecydowanie warto jest powiedzieć i poświęcić jej nieco miejsca w dzisiejszym, subiektywnie ukierunkowanym wyliczeniu są rzecz jasna… akcesoria szkolne! Mają one to do siebie, że podzielone są nie tylko tematycznie, zgodnie z poszczególnymi wykładanymi w szkole przedmiotami i aktualną, obowiązującą podstawą programową, ale również pod względem płci i poziomu zaawansowania dziecka w danej materii. Będą to zatem nie tylko kredki, ołówki, ekierki czy piórniki, ale również oczywiście globusy (w tym podświetlane!) czy interaktywne mapy geograficzne lub historyczne. Wszystko, co może dziecku realnie pomóc w nauce mieści się bowiem w znaczeniu pojęcia „akcesoria szkolne”.