Jednak po dłuższym czasie okazuje się nieopłacalne. Konsument zacznie rzadziej odwiedzać nasz sklep, a jego zakupy będą znacznie mniejsze. Towary stojące na półkach szybko stracą datę ważności, czy też po prostu wyjdą z mody. Jednym z największych zagrożeń wynikających z wszechobecnej reklamy jest możliwość manipulowania wieloma jednostkami równocześnie. Wykorzystuje się w tym przypadku wszelkie pozaracjonalne środki i narzędzia. Zatem nie obce w tym przypadku będzie używanie naszych uzależnień od danego produktu, jak chociażby papierosów. Tak, więc, aby świadomie i racjonalnie odbierać treści, jakie przekazują nam reklamodawcy, musimy mieć oczy i uszy szeroko otwarte. Nie można na oślep wierzyć wszystkiemu temu, co usłyszymy, przeczytamy czy zobaczymy w telewizji. Nie można też wierzyć, że jakikolwiek handlarz czy przedsiębiorca zlituje się nad nami i będzie prowadził sprawiedliwą i legalną technikę reklamy. Oczywiście nad prawidłowym działaniem całego systemu działa wiele organizacji pozarządowych i rządowych.
[Głosów:0 Średnia:0/5]