Myśląc o telewizji, nie sposób pominąć reklamy. Mimo że jest tak znienawidzona przez oglądających, czai się między filmami, programami, a co najbardziej irytujące, nawet w ich trakcie. Czy jest więc ona tak skuteczna? Tak, potwierdzają to badania, a przede wszystkim obserwacja życia. Ponad 90% przedszkolaków prosi rodziców o reklamowane produkty, a mnóstwo trzylatków śpiewa piosenki reklamowe! Popularności reklamy nie zmniejsza nawet fakt, że większość ludzi zdaje sobie sprawę ze stosowanej w niej manipulacji czy przytaczania niezgodnych z prawdą argumentów. Psychologicznie udowodnione zostało, że im częściej jakaś reklama jest nam pokazywana, tym bardziej nam się podoba. A im bardziej podoba nam się reklama, tym chętniej kupimy promowany produkt. Nazywa się to efektem samej ekspozycji. Powoduje on między innymi to, że widząc w sklepie produkty różnych firm zwykle kupimy ten pokazywany w telewizji. Ale cóż z tego, że wiemy jakie pułapki zastawiają na nas producenci, skoro jesteśmy zbyt podatni na reklamę, by jej nie ulec.

http://www.legano.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułZdobywać praktykę
Następny artykułHandel zagraniczny

ZOSTAW ODPOWIEDŹ