Wraz z początkiem września i głośną kampanią przeciwko szkolnym sklepikom zakazującym sprzedawać niezdrową żywność nasuwa się pytanie jak- skutecznie zaradzić otyłości wśród dzieci .Czy spędzając z dzieckiem jedynie kilka godzin wieczornych po pracy da się wpoić odpowiednie nawyki żywieniowe u nastolatka? Co gotować aby było i smacznie i zdrowo ?Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie bo jak podkreślają dietetycy i pedagodzy –proces przyswajania zdrowych nawyków u dzieci jest indywidualny. Na pewno należy zwracać uwagę na własne menu aby dawać dobry przykład dzieciom, starać się gotować dania zdrowe i zbilansowane, szykować dziecku do szkoły zdrowe przekąski np. jabłka, wafle ryżowe i zachęcać do aktywności fizycznej poza szkołą, np. chodząc z dzieckiem na basen lub rower. Zdrowa dieta na co dzień i dawka ruchu pomoże naszym pociechom zachować zdrowie i uniknąć nadwagi ale nie dajmy się zwariować. Życie powinno mieć różnorodne smaki i czasem każdemu należy się duża porcja ulubionych lodów lub kebab zamiast obiadu z marchewką. Nadmierne strofowanie dziecka w kwestii wyglądu i dodatkowych kilogramów może wywołać skutek odwrotny i doprowadzić do wielu zaburzeń odżywiania np .bulimii, anoreksji a także wywołać niską samoocenę u dziecka i jego problemy w szkole. Nie zapominajmy ,że sami też stosujemy błędy żywieniowe i zdarza się nam wyjść z domu bez śniadania, wypić o jeden kieliszek wina za dużo i zjeść kilo śledzi wieczorem. W kwestii wystąpienia nadwagi u dzieci lepiej udać się do lekarza dietetyka, który ustali indywidualny jadłospis i będzie kontrolował postępy aż do uzyskania odpowiedniej masy ciała.

http://www.zdrowieinatura.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ