Napoje energetyczne są coraz częściej wybierane zamiast kawy, ale także jako napój, ze względu na ich ciekawy smak. Jak wiadomo zawierają dużą dawkę kofeiny. Bezpieczną dawką tej substancji jest do 300mg w ciągu doby. Osoby mające nadciśnienie powinny ograniczyć spożywanie energetyków tylko do sytuacji, w których dodatkowa porcja energii jest im całkowicie niezbędna. Tauryna, która również ma działać pobudzająco zdaniem naukowców jest aminokwasem o wręcz przeciwnym działaniu. Ilość tauryny zawarta w napojach energetycznych jest bardzo niska, zdecydowanie poniżej progu ich efektywności. Dodatkowy składnik napoju działa zatem zachęcająco tylko na nieświadomego konsumenta. Kolejnym składnikiem energy drinków jest glukoza. Glukoza to cukier prosty, który działa na krótką metę, ponieważ nie obciąża metabolizmu. Nie poprawia ona zdolności koncentracji, a już pół godziny po spożyciu jej poziom gwałtownie spada i znów czujemy się zmęczeni. Największą wada glukozy jest to, że może sprzyjać powstawaniu otyłości. Inozytol występuje w wielu roślinach i zbożach, jest bezpieczny dla naszego organizmu. Substancja ta ma działanie uspokajające i stosowana jest w terapii nerwic i zaburzeń obsesyjno-kompulsywnych. Poza podstawowym składem w energetykach możemy znaleźć także dodatki takie jak niacynę, żeń-szeń, guaranę witaminy B6 i B12, są one bezpieczne i potrzebne naszemu organizmowi. Podsumowując pijąc energy drinki z umiarem, w sytuacjach kiedy rzeczywiście potrzebny jest nam szybki zastrzyk energii nie powinniśmy wyrządzić szkody naszemu zdrowiu.

http://www.pracowniapiekna.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ