Czy ketchup i musztarda są zdrowe?

Na naszych stołach goszczą bardzo często – czy to jako dodatek do kanapek, czy jako przyprawa do smażonych potraw. Trudno wyobrazić sobie bez nich spotkanie przy grillu, nieraz też uratowały smak przeróżnych smażonych potraw. Mowa oczywiście o musztardzie i keczupie, które (dosłownie) dodają naszemu życiu więcej smaku. Czy jednak są bezpieczne dla naszego zdrowia? Czy zawierają jakieś cenne substancje odżywcze? Postanowiliśmy zbadać ten temat – oto co z tego wynikło.

Ketchup Pudliszki – zdrowy, bo… bez chemii!

Jeśli chodzi o ketchup, sprawa jest prosta. Powstaje on na bazie pomidorów, które same w sobie są oczywiście bardzo zdrowe – zawierają m.in. mnóstwo łatwo przyswajalnej witaminy A oraz likopenu, przeciwutleniacza zapobiegającego nowotworom i chorobom serca. Co ciekawe, ten drugi przyswaja się znacznie lepiej, gdy spożywamy ketchup, niż gdybyśmy jedli świeże pomidory – wynika to z jego łatwiejszej rozpuszczalności. Te substancje nie ulegają rozpadowi w trakcie przetwarzania warzyw, więc jeśli tylko ketchup ma naturalny skład – jest dla nas zdrowy.

Który z dostępnych na rynku ketchupów najlepiej wybrać? Najprostszy naturalny skład przy wysokiej zawartości pomidorów ma ketchup Pudliszki. Do przygotowania 100 g ketchupu używa się minimum 198 g pomidorów – to w porównaniu z rynkową konkurencją doskonały wynik. Ketchup Pudliszki nie zawiera żadnych sztucznych konserwantów – rolę konserwującą pełnią w nim niewielkie ilości cukru, soli i octu. Poza nimi w składzie znajduje się też nadająca pożądaną konsystencję skrobia kukurydziana. Warto wiedzieć, że polityka prostego, naturalnego składu obowiązuje też proces produkcji innych produktów tej marki – m.in. dania gotowe takie jak fasolka po bretońsku Pudliszki.

Musztarda po obiedzie? Jak najbardziej!

Musztardę, wytwarzaną z ziaren gorczycy, uważa się za jedną ze zdrowszych przypraw. Poleca się ją szczególnie osobom, które chciałyby pobudzić trawienie i przyspieszyć metabolizm. Jak to działa? Jeśli np. zjesz coś na bazie dość ciężkostrawnych roślin strączkowych (jak np. fasolka po bretońsku Pudliszki), mała łyżeczka musztardy pomoże twojemu układowi trawiennemu rozprawić się z tym daniem. I w tym przypadku, jak z ketchupem, niezwykle ważny jest naturalny skład. Przy zakupie warto sprawdzić, czy do produkcji wybranej przez nas musztardy użyto octu jabłkowego. Jeśli tak, spokojnie można się w nią zaopatrzyć, jeśli zaś w składzie znajdziemy ocet spirytusowy, trzeba szukać dalej.

Ogólnie więc sprawdza się zasada – co ma naturalny skład, raczej nam nie zaszkodzi. Ketchup i musztarda mogą ci dostarczyć cennych substancji odżywczych, jeśli wybierzesz ich odpowiednią, naturalną wersję. Dodajmy jeszcze, że twoje zdrowie nie ucierpi, jeśli raz na jakiś czas zjesz na obiad coś, czego nie ugotujesz sama od podstaw, o ile mądrze wybierzesz, co to będzie (np. naturalne gotowe, jak fasolka po bretońsku Pudliszki).

Życzymy samych zdrowych wyborów!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ