Ćwiczenia dla mam z dziećmi - nowy trend w zajęciach fitness

Pojawienie się malutkiego dziecka to zazwyczaj cała masa obowiązków i planów na przyszłość. Jedną z wielu rzeczy, które pragną zrobić świeżo upieczone mamy, to powrót do figury sprzed ciąży, a dla niektórych celem staje się nawet wymarzona sylwetka, która zawsze była trudna do uzyskania. Czy dziecko rzeczywiście jest problemem i nie da się przy nim zrzucić zbędnych kilogramów? Wiele fit mam udowadnia, że ze swoim maluchem można doprawdy wiele zdziałać.

Chcieć to móc!

Osiągnięcie figury idealnej z pewnością nie należy do najprostszych. Aby osiągnąć wymarzony cel trzeba włożyć w to naprawdę dużo wysiłku. Jednak przecież wszystko jest możliwe i zależy od naszej motywacji oraz chęci i starań – a jakże ogromna jest satysfakcja, gdy spełniamy określony cel! Pierwszą rzeczą o której należy pamiętać rozpoczynając swoją fit drogę to zdrowa i zbilansowana dieta. Młoda mama, szczególnie karmiąca, musi dostarczać wszystkich ważnych składników odżywczych swojemu organizmowi, a potem poprzez mleko, dziecku. Należy bardzo dokładnie przemyśleć swój plan żywieniowy – warto skonsultować go ze specjalistą w tej dziedzinie.

Fitness z bobasem – czyli zupełnie nowy trend na rynku

Nieraz już życie pokazało, że potrzeba jest matką wynalazków. I tak właśnie w ostatnim czasie kluby fitness zaczęły oferować zupełnie nową usługę – fitness z bobasem! Kluby oferują ćwiczenia dla mam z dziećmi, w ten sposób kobiety nie muszą martwić się o to, co zrobić ze swoim bobasem podczas ich nieobecności, a również sumienie nie dręczy ich, że mogłyby ten czas poświęcić dziecku. Okazuje się, że ta forma zajęć spotyka się z naprawdę ogromnym zainteresowaniem. Takie zajęcia często oferują również pływalnie – jest to naprawdę wspaniała forma spędzania czasu z maluchem. Wynikają z tego same plusy – mama może wrócić do smukłej sylwetki, a dzidziuś korzysta z atrakcji, które również wpływają na jego rozwój. Oprócz wyżej wymienionych form aktywności razem z dzieckiem, można skorzystać z usług prywatnego trenera personalnego, który indywidualnie dobierze ćwiczenia, a dodatkowo zmotywuje do działania. Bardzo modne ostatnio są również aplikacje na smartfona, które mają przygotowane gotowe plany działania, przypominają o nadchodzącym treningu i motywują do jego rozpoczęcia.

Kiedy zacząć ćwiczyć?

Warto zapisać się do klubu fitness już w ciąży – dla przyszłych mam również istnieje wiele zajęć. Później łatwiej je kontynuować z dzidziusiem. W okresie połogu, czyli około 6 tygodni po porodzie, należy raczej wstrzymać się z ćwiczeniami – nasz organizm po takich przejściach musi wrócić do normy. Później jednak, jeśli oczywiście lekarz nie widzi przeciwwskazań, można spokojnie zacząć od lekkich ćwiczeń. Uważać należy na mięśnie brzucha, wzmacniać je powoli. Najlepiej byłoby ćwiczyć codziennie, ale względnie polecana jest gimnastyka 3 razy w tygodniu po 45 minut. Najważniejsza jest chęć i silna motywacja – brak pieniędzy czy czasu to tylko wymówki, co udowadnia wiele młodych fit mam. Każdy dzień jest dobry, żeby zacząć dbać o siebie i swoją figurę!

Sprawdź również: https://samocentrum.com/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ